24 Şubat 2008 Pazar

neskafeli yaşpasta



KEKİ İÇİN
4 YUMURTA
1 SU BARDAĞI ŞEKER
1 SU BARDAĞI+1TEPELEME YEMEK KAŞIĞI UN
1 ÇAY KAŞIĞI KABARTAMA TOZU
VANİYYA
LİMON KABUĞU

KREMASI İÇİN
1 yumurta
1/2 süt
2 kaşık un
1 kaşık mısır nişastası
6 kaşık şeker
1 çorba kaşığı kakao
50 gr. margarin
2 tatlı kaşığı nescafe
YAPILIŞI:
Yumurta akları mikserle kar haline gelene kadar çırpılıp ayrı bir kaba alınır.ben çatalla çırptım mikseri olmayanlar için pratik ama biraz zaman alıyor. ayrı bir kabda yumurta sarısı ve şeker boza kıvamına gelene kadarçırpılır. Un,kabartma tozu,limon kabuğu rendesi,vanilya eklenip kaşıkla karıştırılır en son yumurta akları eklenir ama kar halinin bozulmamamsına dikkat edilir. 26 cm çapında yağlanmış yuvarlak bir tepsiye dökülür.180 derece önceden ısıtılmış fırında hafif pembeleşene kadar pişirilir.
KREMASI İÇİN:
un,nişasta,şeker,kakao bir kapta harmanlanır. Yumurta ve süt eklenip çırpılır.resimdeki pastanın kreması yumurta kullanılmadan yapılmış tarifdeki yumurtayı görmemişim. şimdi farkediyorum yumurtayı eklemesek de sorun olmuyor demek ki... arzunuza kalmış.
bu malzeme muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırılarak pişirilir.Altı kapatılır.margarin ve nescafe eklenir. Yağ eridikçe zaman zaman karıştırılır.Soğuyunca robot veya blendırla çırpılıp krem haline getirilir.Arası kesilen kek düz bir servis tabağına alınır.Süt veya nescafe ile ıslatılır. üzerine kremanın yarısı sürülür kekin diğer parçası üzerine kapatılır,ıslatılır. Kremanın kalan kısmıyla tamamen kaplanır. Fındık,yeşil fıstık,ceviz ya da hindistan cevisi ile süslenir ben krem şantiy ve damla çikolata ile süsledim.arazkata da damla çikolata koydum. sonra buzdolabında 2 saat bekletilp servis yapılır...
Doğrusu bu kek değişik bir lezzet ama benim favorim değil. favorim muzlu rulo pasta bu Oktay ustanın tarifi misafirlerime onu ikram ediyorum.tendimize değişiklik olsun istediğim zamanlar bu tarifi kullanıyorum.birkaç gün önce günüm vardı misafirlerim için rulo pasta yaptım ve çok beğenildi. resimlerini çektim en kısa zamanda onun da resmini ve tarifini yazıcam şimdilik bunu deneyebilirsiniz.Değişik lezzet arayanlar için bu güzel afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

yazarlar

bu site çok ilginç ve çocuklar için eğlenceli

Fare İle Çizinler Desenler
fizikbilim.com - 18 03 2008
Hayrettin Karaman`ın Web Sitesi