24 Ağustos 2008 Pazar

kurdale nakışı havlu


bu havluyu da memlekette yaptım. çok sade oldu ama bu havlu işlemek için biraz dikkat gerektiriyor.dokuma tellerinin arasına iğne giriyor ve tel çekiliyordu. işlemesi benim için biraz zahmetli oldu.

patchwork



bunu memlekette yapmaya çalıştım. zira nasıl yapıldığını sadece televizyonlardan izlediğim kadariyle biliyordum.
bu kumaşlar da döşemelik kumaşlar..
anneme hatıra bıraktım. o illa ki sen götür kullan dedi ama...
onun kullanması daha hoşuma gitti...

izmir torpili



üniversite yıllarımımın favorisi "torpil"
ne zaman izmire gitsem o hep aklımda
ama ankarada hiç yok niyeyse.....

22 Ağustos 2008 Cuma

çiğ börek


bu da aşağıdaki yazımda bahsettiğim çiğ böreğim....
tarifine gelince buradan bakabilirsiniz..

ramazan hazırlığım MANTI





3 yumurta
3 su bardağı su
1 yemek kaşığı tuz
aldığı kadar un

içi için:
500gr kıyma
1 adet soğan
maydanoz,kırmızıbiber,karabiber,tuz

hamurumuz oldukça sert bir hamur olmalı.iyice yoğurduğumuzdan emin olmak için bıçakla hamuru kesip gözeneksiz bir hamur olduğunu kontrol edelim. kıvamında ise 4 bezeye ayırıp bezelerimizi hazır yufkadan daha kalın olacak şekilde açalım.
küçük karelere kesip kıymalı harcı yerleştirdikten sonra bükelim.
bu tarifi okuyan da beni mantıda uzmanlaşmış falan sanmasın sakın. komşularım sağolsun...
onlar olmasa benim yapacağım mantı ne kadar mantı olurdu bilemiyorum...
çünkü 'sen hamuru yoğur beklet; biz gelene kadar hamur dinlensin' talimatı üzerine ben un;su;tuz üçlüsünü kendi'sert hamur' anlayışıma göre yoğurup bıraktım ki,,,,,
evlere şenlik
emine komşu hamurua baktı dedi bu yumuşak hadeeeeeeeeee içine un eledik yoğururken dedi kaç yumurta kattın
dedim
hiiiiç
aaaaaaaaaaa olmadı dedi
dedik bir bilene soralım
sağolsun İsminaz hanım geldi dedi
bu hamuru bırakıp yeniden şöyle şöyle hamur yoğurun
tamam dedik
yukarıdaki hamuru yoğurduk katladık buzluğa sığabilecek büyüklükte bir tepsiye dizip derindondurucu da şoklattık
sonra buzdolabı poşetlerine koyduk
nasip olursa ramazana hazırlıkta bir adım atmış olduk
eeeeeeeeeeeeeeee
kalan hamur noooldu derseniz
onu da gözleme; haşhaşlı katmer yapıp çay sofrasında afiyetle yedik
ama o kadar çok hamur vardı ki
daha kalan hamurla da yirmi kadar da çiğ börek açıp kızarttık
nurselhanım ve emine hanım ve de engin tecrübelerini bizimle paylaşmaktan kaçınmayan isminaz hanıma da duacıyım efendim
pazartesi ve salı da diğer arkadaşlara mantı açıcaz inşallah

20 Ağustos 2008 Çarşamba

izmirli misafirperver evsahiplerine teşekkürlerimle..


urla limanının Gözde restoranttan görünüşü


mezeler ,,,,,,,,,,,,,,gözde restorant 2.katı


izmire beni davet eden ve ağırlayan tüm sevdiklerime teşekkür ediyorum.
bilhassa deniz kenarında balık yeme keyfini yaşattıkları için Zübeyde-Necdet çiftine ve Urla limanındaki Gözde restoranta tekrar teşekkür ediyorum. çipuralar bi harikaydı, tabi mezeler de...
bir de bana balık tutma zevki yaşatan yeğenlerim Aykut ve sevgili Cankut var onları da unutamam.
iyi ki varsınız....




kabak çiçeği dolması,,,,,,,,,karides içi,,,midye içi,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ve ahtapot


karidesin görünüşü...
küçük bir not: resimlerin üzerine tıklayarak daha net görülebilir..

16 Ağustos 2008 Cumartesi

11 Ağustos 2008 Pazartesi

izmir resimlerim

arnavut ciğeri



1 kg dana ciğer
1 bardak un
1,5 bardak sıvıyağ
tuz, pulbiber
2 soğan
maydanoz
sumak
yapılışı: ciğeri küp şeklinde doğradım ve kanını almak için biraz suda beklettim.
suyunu iyice süzünce; tuzlu unla karıştırıp kızgın yağda sürekli karıştırarak pişirdim.
servis tabağına aldım ve yanına piyazlık doğrayıp maydanoz ve sumakla harmanladığım soğan salatasını yanına koydum.
son olarak ciğerin üzerine pul biber ekeledim
sonra da afiyetle yedik.

10 Ağustos 2008 Pazar

memleket manzaraları





nohut,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,günaşığı ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,karpuz



memleketten döndük ama diyebilirim ki : 'kalbim egede kaldı' amaaan amaaaan!....



geldik gene pc mizin başına konduk. konmayıp naapalım. biz tatilden döndük ama konu komşu daha yenice çıkıyor tatile...



ankara hala sıkıcı anlıyacağınız..



gerçi ayağımızın tozuyla giderayak büyüüük ankara festivaline de yetiştik çok şükür..



gezdik tozduk ayaklarımız şişti...



ama kızlar çok eğlendi hiç eve gitmek istemedi canları ama n'aparsın. her şeyin bir sonu var..



bizim ufaklık melih gökçek bedava top dağıtırken 'bize niye atmıyo' diye epey bi zaman mızıktı ama....



neyse ki çok uzatmadı.



ilerleyen saatlerde karşılaştığımız 'robot adam' Bizim kızları görünce önünde durduğu bir standdan birer muffin verdi büyük kıza reverans, küçüğe de japon selamı yaptı. robot bile kızımın japona benzeyişini farketti.tabii kızım da onu japon selamı ile selamladı..



gez gez bitmiyor şenlik alanı epeeeey bi yorlduk hani..



eve geldiğimde ayaklarım zonkluyordu.



ve buna rağmen bütün alanı gezip-göremedik...



neyse artık seneye inşaallah..



memleketten bahsederken laf gene ankaraya geldi görüyor musunuz yavaş yavaş ankara memleketimiz oluyor anlşılan o ki..


eeeeeeeeeeeee doğduğun yer
değil doyduğun yer diye atalarımız boş laf etmemiş yani bişey biliyorlar da söylüyorlar di mi ama...

yazarlar

bu site çok ilginç ve çocuklar için eğlenceli

Fare İle Çizinler Desenler
fizikbilim.com - 18 03 2008