27 Ocak 2008 Pazar

portakallı haşhaşlı kek


bu kekin tarifini cuma günü oktay usta yemek programında verdi. doğrusu ben portakallı kek yapıyor ve çok beğeniyordum.ancak haşhaşın memleketime ait olmasına rağmen tohumlarını keke koymak benim için kekimi ayrıcalıklı bir kek yapmıyordu. en azından benim için ilginç bir tarif değildi. ama ikram ettiğim arkadaşlar için farklı bir tarif oldu.haşhaş tohumları aylardır bir kenarda duruyordu.onu hep keke manto olarak (kek kalıbını ygladıktan sonra yağlı kaba yapıştırarak) kullanıyordum. öyle de güzel oluyordu. böyle de olabiliyormuş demek ki. Öyleyse neymiş? Eldeki imkanları kullanmakmış marifet. Neyse efendim tarife geçelim. Yalnız oktay ustanın tarifinde tam buğday unu vardı fakat bende yoktu o yüzden tamamını normal unla yaptım. 2 yumurtadan olduğu içinde çokca bir kek olmadı. en azından benim normal büyüklükteki kek kalıbımda hafif küçük kaçtı ve anlayamadığım bir nedenle de hafif bir dağılma oldu ben bir de dilim tümseklerine küçük ceviz parçaları koydum. ama hamur kabarınca cevizleri ham yapmış ve içine almış...
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı portakal suyu
1 portakal kabuğu rendesi
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 çorba kaşığı haşhaş tohumu
1 su bardağı tam buğday unu
yarım su bardağı normal un

yumurta+şeker çırpılır.
portakal kabuğu rendesi eklenir.
portakal suyu+sıvıyağ eklenir.
haşhaş tohumu ilave edilir.son olarak da un ve diğer kalan malzemeler eklenip yağlanmış kek kalıbına dökülür. Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında kızarana kadar pişirilir. oktayustanın bloğunda bu kekin tarifini bulabilirsiniz. http://oktayusta.blogcu.com/ hepinize afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

yazarlar

bu site çok ilginç ve çocuklar için eğlenceli

Fare İle Çizinler Desenler
fizikbilim.com - 18 03 2008
Hayrettin Karaman`ın Web Sitesi